Головна | Реєстрація | Вхід | RSSП`ятниця, 20.04.2018, 03:45

Меню сайту
Категорії розділу
Мої файли [11]
Статистика

Онлайн всього: 1
Гостей: 1
Користувачів: 0
Форма входу

Для учнів та батьків

Головна » Файли » Мої файли

Виховання толерантності як життєвої цінності
15.01.2014, 11:43

«Виховання толерантності як життєвої цінності».

 

«Усі люди мають недоліки – хто більші, хто менші. Ось чому і дружба, і допомога, і спілкування були б неможливими, якби не існувало між нами взаємної терпимості».

Г.Гвіччардіні – італійський історик, філософ.


Мета: визначити, що таке поняття «толерантність», навчити старшокласників норм толерантних взаємин в групі, суспільстві; виявляти толерантність в життєвих ситуаціях; виховувати почуття взаємоповаги, відповідальності, довіри.

 

Завдання :

1) Допомогти учасникам зрозуміти поняття «толерантності».

2)   Визначити межі толерантності.

3)   Сприяти толерантній взаємності у колективі.


Міжнародний день толерантності проголошений 16 листопада 1995р. на 28 сесії Генеральній конференції ЮНЕСКО.

Поняття «толерантність» є синонімом слова «терпимість», саме так воно звучить латиною. Толерантність людей є найважливішою умовою миру і злагоди в сім'ї, колективі та суспільстві. Адже соціальні взаємовідносини постійно змінюються, породжуючи то гармонію, то однобічну перевагу, а то й зіткнення безпосередніх інтересів. У різних людей – різні погляди на життя, працю, кохання тощо.

Чи завжди поважаємо думки, погляди інших? Чи слід проявляти терпимість, чи бути толерантними?

Кожна людина у своєму житті здійснює як толерантні, так й інтолерантні вчинки. Але здатність поводити себе толерантно може стати особистісною рисою, а відтак – забезпечити успіх у спілкуванні.

Почуття гумору і здатність посміятись над своїми слабкими сторонами – особлива риса толерантної людини. Отже, толерантна людина знає і правильно оцінює себе. ЇЇ добре ставлення до себе співіснує з позитивним і доброзичливим ставленням до інших.

1 учень:   Поняття «толерантність» вперше зустрічається ХVІІІ столітті в «Трактаті про віротерпимість» франц. письменника, філософа Вольтера, який писав, «що безумством являється впевненість в тому, що всі люди повинні однаково думати про одне і теж»

2 учень:       Розуміння толерантності у різних народів різне, залежить від історичного досвіду народу. У англійців толерантність розуміється, як готовність без суперечок сприймати індивідуальність , у французів  - як абсолютна свобода людини, її думок, поведінки, політичних і релігійних поглядів.

3 учень:        В китайській мові бути толерантним означає бути великодушним по відношенню до інших. У арабів – терпимість, співчуття до іншого, а в персидській мові – готовність до примирення.

4 учень:               Сьогодні толерантність – це повага і визнання прав інших людей на свої думки і погляди. Толерантність передусім розуміється як необхідність прийняття інших такими якими вони є, і взаємодії з ними на основі поваги.

 

Вправа:            «П'ять добрих слів»

Кожен з учнів має обвести свою руку на аркуші паперу і на малюнку долоні написати своє ім'я. Потім учень передає свій аркуш сусідові праворуч, а сам отримує малюнок від сусіда ліворуч. На пальці долоні слід написати будь-яку привабливу, на їх думку, рису її власника (наприклад, ти дуже добра, заступаєшся за інших, мені подобається твій одяг тощо). Аркуш повертається до власника. Коли робота завершена, психолог збирає малюнки і зачитує написи, а група має здогадатись кому вони призначені.

 

Гра:                    «Товариський суд»

Учасникам пропонуються проблемні ситуації. Група виконує роль «Товариського суду», який повинен винести вирок.

 

Проблемні ситуації:

Проаналізуйте ситуації. Визначте, якими будуть дії толерантного водія.

1. Ваше раптове гальмування призвело до удару вашого автомобіля ззаду партнером по дорожньому руху, який не дотримався інтервалу руху. В процесі взаємного з’ясування обставин, винний не дивиться вам в очі. Які ваші дії?

2.  Ви їдете за кермом автомобіля і бачите, що перед вами в недозволеному місці, переходить «в розвалочку», не поспішаючи п’яний пішохід. Ви різко гальмуєте. Ваші дії.

3.   Ви – водій таксі. До вас підходить молодий парубок і просить довести його на потрібну йому відстань чи місце призначення. Платить більшу суму ніж необхідно сплатити. Сідаючи в салон автівки він вмикає на всю гучність свій плеєр і слухає музику. Ваші дії як толерантного водія?

4.  На дорозі загорівся двигун автомобіля іншого водія. Ви проїжджаєте повз нього. Які ваші дії?Як поведе себе толерантний водій?


Вправа:      «Розминка»

За допомогою міміки та жестів:

1) вишикуватись в шеренгу, починаючи з першої літери імені в алфавітному порядку;

2) по місяцях народження.

Чи важко було виконувати цю вправу?

  

     Китайська притча  «Дружня сім'я»

 

Жила колись на світі сім'я. Більше 100 людей жило в ній. І займала вона ціле село. Так і жили вони всією сім'єю і всім селом. Ви скажете: «Чи мало є на світі великих сімей?» А справа в тому, що сім'я булла дуже дружня: ні скандалів, ні суперечок, ні бійок. Слух про цю сім'ю дійшов до імператора, і він вирішив провірити, чи правду говорять люди. Приїхав він в село і зрадів: скрізь чистота, краса, спокій і мир. Вирішив імператор піти до старійшини роду і запитати, як цього всього досягли жителі села: «Розкажи, чому такий мир і злагода панують в твоїй сім'ї?» . Той взяв аркуш і довго щось писав. Потім віддав лист імператору. Три слова були написані на листі: «любов, прощення, терпіння». І в кінці листа: «сто разів любов, сто разів прощення, сто разів терпіння». Прочитав імператор, задумався і спитав: « І все?». Так, - відповів старійшина, - це і є основа життя всієї моєї сім'ї, і всього світу також.»

Тож будьмо терпимі одне до одного і це нам колись воздасться.

Колаж  «Я – толерантний водій!»

 

  Вправа:       «Аплодисменти»

Кожний учень в нашій групі щось вміє робити найкраще. Коли я буду називати певне вміння, хто володіє ним, повинен встати, а решта плескатимуть в долоні.

·                          Нехай встануть ті, хто вміє малювати.

·                          ………………….., хто вміє танцювати.

·                          ………………….., хто вміє плавати.

·                          …………………., хто вміє смішно розказувати анекдоти.

·                          …………………., хто вміє бути другом.

·                          …………………., хто вміє тактовно мовчати.

·                          …………………., хто є комунікабельною людиною.

Чи було вам приємно почути аплодисменти на свою адресу? Кожен з вас особливий, здатний на певні вчинки. Сьогодні ми вчились бути толерантними один до одного. Я бажаю Вам розвивати цю здатність протягом всього подальшого життя.  

 Вправа:     «Валіза у життя»

Кожен з учасників в колі по черзі говорить, що цінного взяли з цього заняття і в подальше життя. 

 

Кажіть ви більше ніжних слів,

Комісь всміхайтесь ненароком,

То не життя людське коротке,

Короткі в нас слова черстві.

Кажіть побільше ніжних слів.

Категорія: Мої файли | Додав: Светик
Переглядів: 455 | Завантажень: 0 | Рейтинг: 0.0/0
Всього коментарів: 0
Ім`я *:
Email *:
Код *:
Пошук
Друзі сайту

Copyright MyCorp © 2018
Безкоштовний хостинг uCoz